Wie is Topwas?

Topwas is een autodetailbedrijf dat operationeel is in Vinkeveen en omstreken. Topwas.nl heeft een enorme passie voor het vak en zorgt dat geen enkele vlek onopgemerkt blijft. Echter, worstelde Topwas.nl met het krijgen van extra klanten. Zijn website converteerde nauwelijks, namelijk 2% van alle websitebezoekers. Dit is een standaard conversieratio voor websites die niet geoptimaliseerd zijn voor conversies.

Syndra is een conversiespecialist in Groningen en heeft de taak gekregen om de conversies te verbeteren van Topwas. Syndra verbetert conversies van websites voor bedrijven in Groningen en omstreken, maar ook voor de rest van het land. Dit is hoe Syndra dat heeft gedaan.

Topwas voor Syndra

Topwas.nl had een aantal grote problemen. De grootste waren de afwezigheid van een duidelijke waardepropositie, namelijk “Topwas by Jesper”. Dit is een fout die veel bedrijven maken. Bedrijven kiezen vaak voor het tonen van hun naam, in plaats van wat ze daadwerkelijk voor de bezoekers kunnen betekenen. Echter, de naam hoeft niet meer getoond te worden. De bezoeker typte de naam immers in Google, vond het via een zoekmachine of door middel van een advertentie. Dit is een grote conversiekiller! De naam was niet het enige probleem. De services waren niet duidelijk, het aanmeldformulier was lastig te vinden en daarnaast te lang. De site ontbrak het aan social proof, autoriteit en een mooi design. Dit zijn afzonderlijk allemaal kleine dingen, maar samen zorgen ze ervoor dat websitebezoekers niet goed converteren tot klanten.

Topwas na Syndra

Topwas.nl had dus last van verschillende problemen. Als conversie-optimalisatiespecialist in Groningen heeft Syndra er uiteindelijk voor gekozen om de website volledig opnieuw te designen. Het nieuwe design had voornamelijk twee grote voordelen. Het eerste voordeel was dat het aanmeldformulier extreem makkelijk te vinden is. Deze staat namelijk direct op de landingspagina vermeld, waardoor de bezoeker direct zijn afspraak kan maken. Het formulier werd opgeschoond van onnodige velden en de keuze voor de juiste service werd versimpeld. Daarnaast heeft de website nu een duidelijke waardepropositie en wordt er meer gebruikgemaakt van social proof en autoriteit.

Bezig met laden